الگوی طاسی مردانه
نوشته شده توسط : علیرضا عمری
علت طاسی الگوی مردانه چیست؟

یکی از علل طاسی مردانه ژنتیک یا داشتن سابقه خانوادگی طاسی است. تحقیقات نشان داده است که طاسی مردانه با هورمونهای جنسی مردانه به نام آندروژن ارتباط دارد. آندروژن ها عملکردهای زیادی دارند ، از جمله تنظیم رشد مو.

هر موی سر شما دارای یک چرخه رشد است. با طاسی مردانه ، این چرخه رشد شروع به ضعیف شدن می کند و فولیکول مو کوچک می شود و تارهای کوتاه تر و ظریفی از مو ایجاد می کند. در نهایت ، چرخه رشد برای هر مو به پایان می رسد و هیچ موی جدیدی به جای آن رشد نمی کند.

طاسی الگوی ارثی مردانه معمولاً عوارض جانبی ندارد. با این حال ، گاهی اوقات طاسی علل جدی تری دارد ، مانند سرطان های خاص ، داروها ، شرایط تیروئید و استروئیدهای آنابولیک. اگر ریزش مو بعد از مصرف داروهای جدید یا همراه شدن با سایر شکایات سلامتی به پزشک مراجعه کنید.

پزشکان از الگوی ریزش مو برای تشخیص طاسی الگوی مردان استفاده می کنند. آنها ممکن است یک سابقه پزشکی و معاینه انجام دهند تا برخی از شرایط سلامتی به عنوان علت مانند شرایط قارچی پوست سر یا  اختلالات تغذیه ای رد شوند .

هنگامی که بثورات ، قرمزی ، درد ، لایه برداری از پوست سر ، شکستگی مو ، ریزش موی تکه ای یا الگوی غیرمعمول ریزش مو با ریزش مو همراه باشد ، ممکن است شرایط بهداشتی علت طاسی باشد. بیوپسی پوست و آزمایش خون نیز ممکن است برای تشخیص اختلالات ریزش مو ضروری باشد.

چه کسی در معرض خطر است؟

طاسی مردانه می تواند در دوران نوجوانی شما شروع شود ، اما بیشتر در مردان بالغ رخ می دهد و احتمال آن با افزایش سن افزایش می یابد. ژنتیک نقش بزرگی دارد. مردانی که اقوام نزدیک با طاسی مردانه دارند در معرض خطر بیشتری هستند. این امر به ویژه هنگامی صادق است که بستگان آنها در طرف مادری خانواده باشند.

موهایم را از دست می دهم؟

اگر ریزش موهای شما از ناحیه شقیقه یا تاج سر شروع می شود ، ممکن است طاسی مردانه داشته باشید. برخی از مردان یک نقطه طاس خواهند داشت. برخی دیگر خطوط موی خود را برای ایجاد شکل "M" کاهش می دهند. در برخی از مردان ، خط موها تا زمانی که تمام یا بیشتر موها از بین نروند ، به عقب رفتن خود ادامه می دهند.

 
تکنیک های رفع ریزش مو

اگر سایر شرایط سلامتی علت نباشد ، درمان پزشکی ضروری نیست. با این حال ، درمان هایی برای مردانی وجود دارد که از ظاهر خود ناراضی هستند و می خواهند ظاهر موهای پرتری داشته باشند. که یکی از این درمان  ها کاشت مو است.

مدل مو

مردان با ریزش موی محدود گاهی اوقات می توانند ریزش مو را با مدل موی مناسب یا مدل موی خود پنهان کنند. از آرایشگر خود بخواهید یک برش خلاقانه داشته باشد که موهای نازک را پرتر نشان دهد.

طاسی مردانه

کلاه گیس یا موی سر

کلاه گیس می تواند موهای نازک ، خطوط موی عقب رفته و طاسی کامل را بپوشاند. آنها در انواع مختلف رنگ ، بافت و بافت وجود دارند. برای ظاهر طبیعی ، رنگ ، مدل و بافت کلاه گیس را انتخاب کنید که شبیه موهای اصلی شما باشد. آرایشگران حرفه ای کلاه گیس می توانند به ظاهر کلاه گیس ها کمک کنند تا ظاهر طبیعی تری داشته باشند.

می بافد

بافت مو کلاه گیس است که به موهای طبیعی شما دوخته شده است. شما باید موهای کافی برای دوختن بافت داشته باشید. مزیت بافت این است که آنها همیشه در حین فعالیت هایی مانند شنا ، دوش گرفتن و خوابیدن باقی می مانند. معایب آنها این است که هر زمان که موهای جدید روی می دهد باید دوباره دوخته شوند و روند دوخت می تواند به موهای طبیعی شما آسیب برساند.

 





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: